Allgemeines
Architekturarchive
Archivbau
Archivbibliotheken
Archive in der Zukunft
Archive von unten
Archivgeschichte
Archivpaedagogik
Archivrecht
Archivsoftware
Ausbildungsfragen
Bestandserhaltung
Bewertung
Bibliothekswesen
Bildquellen
Datenschutz
... weitere
Profil
Abmelden
Weblog abonnieren
null

 

Open Access

https://creativecommons.org/weblog/entry/26283

Liste von Anwendungen:
https://wiki.creativecommons.org/CC0_use_for_data


https://goo.gl/n2S2m = digital-scholarship.org

Liste:
https://www.dspace.org/index.php?option=com_formdashboard&Itemid=151&lang=en

https://goo.gl/NAwBD = les-infostrateges.com

"Signalé sur le site web d'Archimag (le 11 janvier) et la liste de Juriconnexion (le 19 janvier), la ville de Paris mettra sous peu ses données publiques à disposition de tous sur un site dédié."

findet das nicht nur

https://openbiomed.info/2011/01/irony-supports-evidence/

befremdlich.

https://creativecommons.org/weblog/entry/26115

These cases together highlight some important fundamentals about how CC licenses operate. First and foremost, our licenses operate in conjunction with copyright, not in lieu of copyright. This means that if the terms of the CC license you have applied to your music or other creative work are violated, as the judge concluded in the Belgian case, the result is copyright infringement and nothing less. Conversely, downstream users who abide by the license conditions are not guilty of infringement. Both court decisions also reinforce a related and subtle (yet important) point for CC licensors — using a CC license does not work against you when it comes to enforcing your copyright later, even when users of your work may not be aware of your license choice. There is no penalty down the line for choosing flexibility over “all rights reserved” when it comes to enforcing your copyright.

Siehe dazu auch hier
https://archiv.twoday.net/stories/8423849/



https://www.viewsoftheworld.net/?p=1092

Zur OA-Woche 2010 siehe hier

https://archiv.twoday.net/stories/8404435/

Downloadcharts sind ein gutes Mittel, meint aufgrund von Erfahrungen an der FH Hannover

https://infobib.de/blog/2011/01/20/einwerben-von-inhalten-download-charts/

Siehe auch
https://archiv.twoday.net/stories/3264283/

https://prx.aps.org/

Artikelgebühr 1500 Dollar, Creative Commons CC-BY.

https://digital-textbooks.blogspot.com/

"DT Is Devoted To Documenting Significant Initiatives That Relate To Any And All Aspects Of Digital Textbooks, Most Notably Their Use In Higher Education"

Hier findet man u.a. den Hinweis auf eine Arbeit über Open Textbooks. "examining five open textbook platforms: (1) Wikibooks, (2) Connexions, (3) Flat World Knowledge, (4) The Global Text Project, and (5) Textbook Media. " (August 2009):

https://www.lib.ncsu.edu/dspc/opentextbookswhitepaper.pdf

Die SKD haben als einziges deutsches Museum die Berliner Erklärung für Open Access bei ihrem Start 2003 unterzeichnet - und buchstäblich nichts getan, was man als Förderung von Open Access verstehen könnte. Im Gegenteil: Hinsichtlich der Nutzung von Reproduktionen stehen sie an der Seite des Abzock-Modells der Stiftung Preuß. KB.

Dieser Punkt wird nicht angesprochen in dem Interview im "Culture to go Blog":

https://goo.gl/HJxZb

 

twoday.net AGB

xml version of this page

xml version of this topic

powered by Antville powered by Helma

development