Open Access
https://creativecommons.org/weblog/entry/26283
Liste von Anwendungen:
https://wiki.creativecommons.org/CC0_use_for_data

Liste von Anwendungen:
https://wiki.creativecommons.org/CC0_use_for_data

KlausGraf - am Dienstag, 1. Februar 2011, 16:29 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen
https://goo.gl/n2S2m = digital-scholarship.org
Liste:
https://www.dspace.org/index.php?option=com_formdashboard&Itemid=151&lang=en
Liste:
https://www.dspace.org/index.php?option=com_formdashboard&Itemid=151&lang=en
KlausGraf - am Samstag, 29. Januar 2011, 00:48 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen
https://goo.gl/NAwBD = les-infostrateges.com
"Signalé sur le site web d'Archimag (le 11 janvier) et la liste de Juriconnexion (le 19 janvier), la ville de Paris mettra sous peu ses données publiques à disposition de tous sur un site dédié."
"Signalé sur le site web d'Archimag (le 11 janvier) et la liste de Juriconnexion (le 19 janvier), la ville de Paris mettra sous peu ses données publiques à disposition de tous sur un site dédié."
KlausGraf - am Montag, 24. Januar 2011, 23:27 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen
KlausGraf - am Sonntag, 23. Januar 2011, 13:59 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen
https://creativecommons.org/weblog/entry/26115
These cases together highlight some important fundamentals about how CC licenses operate. First and foremost, our licenses operate in conjunction with copyright, not in lieu of copyright. This means that if the terms of the CC license you have applied to your music or other creative work are violated, as the judge concluded in the Belgian case, the result is copyright infringement and nothing less. Conversely, downstream users who abide by the license conditions are not guilty of infringement. Both court decisions also reinforce a related and subtle (yet important) point for CC licensors — using a CC license does not work against you when it comes to enforcing your copyright later, even when users of your work may not be aware of your license choice. There is no penalty down the line for choosing flexibility over “all rights reserved” when it comes to enforcing your copyright.
Siehe dazu auch hier
https://archiv.twoday.net/stories/8423849/
These cases together highlight some important fundamentals about how CC licenses operate. First and foremost, our licenses operate in conjunction with copyright, not in lieu of copyright. This means that if the terms of the CC license you have applied to your music or other creative work are violated, as the judge concluded in the Belgian case, the result is copyright infringement and nothing less. Conversely, downstream users who abide by the license conditions are not guilty of infringement. Both court decisions also reinforce a related and subtle (yet important) point for CC licensors — using a CC license does not work against you when it comes to enforcing your copyright later, even when users of your work may not be aware of your license choice. There is no penalty down the line for choosing flexibility over “all rights reserved” when it comes to enforcing your copyright.
Siehe dazu auch hier
https://archiv.twoday.net/stories/8423849/
KlausGraf - am Samstag, 22. Januar 2011, 22:00 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen

https://www.viewsoftheworld.net/?p=1092
Zur OA-Woche 2010 siehe hier
https://archiv.twoday.net/stories/8404435/
KlausGraf - am Samstag, 22. Januar 2011, 21:48 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen
Downloadcharts sind ein gutes Mittel, meint aufgrund von Erfahrungen an der FH Hannover
https://infobib.de/blog/2011/01/20/einwerben-von-inhalten-download-charts/
Siehe auch
https://archiv.twoday.net/stories/3264283/
https://infobib.de/blog/2011/01/20/einwerben-von-inhalten-download-charts/
Siehe auch
https://archiv.twoday.net/stories/3264283/
KlausGraf - am Freitag, 21. Januar 2011, 00:47 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen
KlausGraf - am Donnerstag, 20. Januar 2011, 16:30 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen
https://digital-textbooks.blogspot.com/
"DT Is Devoted To Documenting Significant Initiatives That Relate To Any And All Aspects Of Digital Textbooks, Most Notably Their Use In Higher Education"
Hier findet man u.a. den Hinweis auf eine Arbeit über Open Textbooks. "examining five open textbook platforms: (1) Wikibooks, (2) Connexions, (3) Flat World Knowledge, (4) The Global Text Project, and (5) Textbook Media. " (August 2009):
https://www.lib.ncsu.edu/dspc/opentextbookswhitepaper.pdf
"DT Is Devoted To Documenting Significant Initiatives That Relate To Any And All Aspects Of Digital Textbooks, Most Notably Their Use In Higher Education"
Hier findet man u.a. den Hinweis auf eine Arbeit über Open Textbooks. "examining five open textbook platforms: (1) Wikibooks, (2) Connexions, (3) Flat World Knowledge, (4) The Global Text Project, and (5) Textbook Media. " (August 2009):
https://www.lib.ncsu.edu/dspc/opentextbookswhitepaper.pdf
KlausGraf - am Donnerstag, 20. Januar 2011, 00:13 - Rubrik: Open Access
noch kein Kommentar - Kommentar verfassen
Die SKD haben als einziges deutsches Museum die Berliner Erklärung für Open Access bei ihrem Start 2003 unterzeichnet - und buchstäblich nichts getan, was man als Förderung von Open Access verstehen könnte. Im Gegenteil: Hinsichtlich der Nutzung von Reproduktionen stehen sie an der Seite des Abzock-Modells der Stiftung Preuß. KB.
Dieser Punkt wird nicht angesprochen in dem Interview im "Culture to go Blog":
https://goo.gl/HJxZb
Dieser Punkt wird nicht angesprochen in dem Interview im "Culture to go Blog":
https://goo.gl/HJxZb
KlausGraf - am Mittwoch, 19. Januar 2011, 22:09 - Rubrik: Open Access